Over ons

Wist u dat sportvissen op voetbal na de grootste sportbond is en dat in Nederland zo’n 1,2 miljoen mensen vissen?
HSV De Steenkarper is een hengelsportvereniging met ruim 600 leden en daar zijn we trots op. Onze vereniging is niet alleen aangesloten bij Hengelsport Federatie Midden Nederland en Sportvisserij Nederland, maar sinds januari 2020 ook bij de Betuwecombinatie.

De Betuwecombinatie is een initiatief van de volgende verenigingen;
-De Rietvoorn te Elst
-De Snoek te Gendt
-De Karper te Bemmel
-De Sint Petrus te Huissen
-De Rietvoorn te Pannerden
-en de Steenkarper te Herveld.

We zijn van mening dat we als verenigingen samen meer lobby kunnen uitoefenen, om het vissen in onze streek zo goed en attractief mogelijk te maken voor onze leden. Zo hebben we besloten dat er vanuit elke genoemde vereniging een viswater beschikbaar wordt gesteld voor de andere verenigingen. Voor ons is dat op dit moment nog de plas aan de Steenovenlaan te Heteren, maar we zijn achter de schermen druk bezig om het vissen op de Hetersche waarden mogelijk te maken en binnen ons aanbod te krijgen. Vooralsnog mag hier nog niet gevist worden, maar we doen ons best om dit op korte termijn te veranderen!

We zijn een actieve vereniging en organiseren visdagen voor onze leden, opruimdagen langs de waterkant, jeugdactiviteiten en vislessen met onze vismeester. Daarnaast beschermen en verbeteren we de visstand en werken mee aan actief waterbeheer. Hiervoor hebben we o.a. de beschikking over enkele controleurs. We hebben de afgelopen jaren op de verschillende wateren vis uitgezet van verschillende kwekers, zodat er een mooi, gezond en gevarieerd bestand rondzwemt. Om beslagen ten ijs te komen op ons mooie water, raden wij aan om de visplanner goed te raadplegen en te kijken welke regels op welk water gelden.

Wilt u meer weten over wie we zijn en wat we doen ? Leest u dan de notulen van onze laatste ALV en het beleidsplan.

We hopen u zeker aan de waterkant van een van onze wateren te zien!

Namens HSV De Steenkarper,

Tom Temmink (voorzitter)