Mooie Forellendag met BBQ voor de leden

Vrijdag, 21 september 2012

Op zaterdag 8 september stond in het kader van ons 40-jarig jubileum een forrelvisdag met aansluitend een BBQ op het programma. Dit evenement was volledig gratis en voor alle leden toegankelijk. Via deze site kon worden ingeschreven en uiteindelijk hebben 25 mannen/vrouwen van de club zich aangemeld.

De dag is een groot succes geworden niet alleen vanwege de prima locatie bij de forellenboerderij Aqua Vita te Driel, maar zeker ook vanwege het prachtige weer. Een heerlijk zonnetje en een temperatuur van rond de 30 graden deden de rest. Gelukkig hadden we de hele dag voldoende bier en limonade koud staan in een paar speciekuipen met ijs!

Ondanks de warmte is toch redelijk gevangen. De opbrengst was rond de 40 forellen en nog eens 2 stuks meervallen. Een grote graskarper kon, na 3 kwartier drillen, helaas niet worden geland omdat het dunne lijntje uiteindelijk brak. Afsluitend werden de gevangen forellen onder de liefhebbers verdeeld en werd aangevangen met de BBQ. Onder het genot van een stuk vlees en een drankje, aangevuld met de juiste (Nederlands-talige) muziek, werd de gezellige dag voortgezet en rond 21.00 uur afgesloten.

Speciale dank gaat uit naar Dik van Zanten van Aqua Vita, die zijn vriezer, zijn grasland en een stopcontact ter beschikking heeft gesteld, waardoor deze organisatie mogelijk werd. Ook wil ik iedereen die heeft meegeholpen met de organisatie zelf bedanken voor hun bijdrage. Iedereen was het er over eens dat dit evenement voor herhaling vatbaar was, wellicht al voor volgend jaar . . . . . .