HSV de Steenkarper 2e bij Overbetuwe Cup

Vrijdag, 21 september 2012

De 5 hengelsportverenigingen uit de gemeente Overbetuwe streden de 3e zondag van september om de felbegeerde Overbetuwe Cup, die dit jaar in het kader van het 40-jarig jubileum door de HSV de Steenkarper werd georganiseerd.

Dit jaar waren alle verenigingen met de 5 beste vissers aanwezig om in het thuiswater van de Steenkarper, de Linge bij Hemmen, de hengels te kruizen. De HSV Zelderust werd uiteindelijk de winnaar, met als goede 2e de Steenkarper.

De verwachting van goede vangsten kwam helaas niet uit. De voorn zou mogelijk los zijn, maar omdat er totaal geen stroming stond, waren de aanbeten juist zeer voorzichtig. Om toch vis te vangen moest met zeer kleine haken gevist worden, maatje 24 of 26 en zeer dunne lijnen, 0.05 of 0.06 mm. De brasem en zeelt lieten het compleet afweten en niemand van de 25 vissers kon er ook maar eentje vangen. Gelukkig bleef het aantal ”nullen” zeer beperkt, terwijl maar 2 vissers meer dan een kilogram vis konden vangen.
Hans Valkenburg van onze club wist het hoogste gewicht te vangen, 1452 gr.

Hierbij de volledige uitslag:

1. Zeldenrust 3059 gr. 9 pnt.
2. De Steenkarper 2646 gr 13 pnt.
3. De Sportvisser 1278 gr. 16 pnt.
4. De Rietvoorn 968 gr. 18 pnt.
5. Esox 1075 gr. 19 pnt.

Het winnende team van HSV Zeldenrust