Vissen in de visplas St. Walburg te Zetten (Brandweerplas) vanwege uitbaggeren tijdelijk niet mogelijk

Donderdag, 10 februari 2022

Het Waterschap heeft na zoveel jaren besloten alle watergangen in Zetten weer uit te baggeren. Dit gaf het bestuur de mogelijkheid om in samenspraak met het Waterschap ook onze Brandweerplas hierin te laten meenemen.

Dat is gelukt en de baggerwerkzaamheden zijn ondertussen alweer afgerond. Echter, voordat deze werkzaamheden werden gestart zijn zoveel mogelijk vissen professioneel uit de vijver verwijderd en elders tijdelijk ondergebracht om vissterfte te voorkomen. De vissen zullen over enige weken, als het water weer tot rust is gekomen, weer worden terug gezet.

De verwachting is nu dat vanaf medio maart de vis weer is terug geplaatst en er weer gevist kan worden.

Gelet het huidige beperkte visbestand, ziet het bestuur mogelijkheden om in de loop van 2022 een extra visuitzetting te realiseren. Ook hiervan zult u via onze website op de hoogte worden gebracht.

Het Bestuur.