KARPER-WITVIS DAG op Het Broek te Gendt

Maandag, 16 mei 2022

Ook dit jaar hebben we weer een karperdag op het programma staan. Deze vindt plaats op zaterdag 23 juli en is alleen toegankelijk voor onze leden. De locatie is opnieuw Het Broek te Gendt, Zandvoortsestraat 21. We hebben de witvisvijver voor de helft afgehuurd, het stuk voor de kantine.

Als deelnemend lid mag u maximaal één introducé meenemen. U kunt op deze plas zowel met de vaste stok als met de werphengel (feeder) op karper en witvis vissen.

Aanmelden is niet nodig. We verzamelen om 08.00 uur ter plekke en drinken eerst een kop koffie of een frisje, waarna we vanaf 08.30 uur kunnen beginnen met vissen. We vissen tot 15.30 uur. Tussen de middag van 12.30 uur tot 13.00 uur krijgt u een broodje met wat te drinken. Het is zaak om voor, na en tijdens de wedstrijd ons aan de regelen “van het huis” te houden. Na afloop kunnen we nog even gezellig napraten onder het genot van een drankje.

Het vissen zelf, een kop koffie voor de wedstrijd, de lunch van maximaal 2 broodjes met 1 drankje en een drankje na de wedstrijd wordt u aangeboden door de vereniging (geldt ook voor de introducees).
Let op: Tijdens de wedstrijd zijn alle consumpties voor eigen rekening.

Op de website van Het Broek kunt u meer lezen over de witvisvijver (met karpers) en het reglement waar u zich aan dient te houden.

Belangrijk om alvast te weten:
•Het is verboden om vis in een leefnet te bewaren. Na het vangen van een vis, dient deze per direct weer netjes vanuit het schepnet terug gezet te worden;
•Het is verboden om met gevlochten lijn te vissen;
•Een schepnet is verplicht, dus zelf meenemen;
•Het vissen met weerhaak is verboden;
•Elke vis netjes behandelen.

Wij hebben er zin in. Hopelijk zien we u op 23 juli in Gendt.