Theo Welgraven wint Kreyne Cup 2013

Donderdag, 27 juni 2013

p 22 juni j.l. is weer de jaarlijkse Kreyne Cup gevist. Een all-in wedstrijd die ook wel "de marathon" wordt genoemd vanwege de 7 uur durende visserij met ingelaste lunch. Met precies 6 deelnemers viel de opkomst helaas wat tegen. We startte om 08.00 uur, waarbij tot 12.00 uur de eerst 4 uur gevist moest worden. Tijdens deze eerste helft waren de omstandigheden redelijk tot goed te noemen. Het was droog en de toch wel met vlagen stevige wind kwam gelukkig vanuit de rug.

Tijdens dit eerste deel van de wedstrijd kon iedereen wel een visje vangen, waarbij sommigen zelf grote vissen in het net konden laten glijden. Theo een paar brasems en Paul een schitterende zeelt. In de pauze werd de lunch gehaald bij de plaatselijke snackbar. Deze vette hap, all-in de prijs, werd met een drankje tijdens het gezellig samen zijn weggespoeld. Na een driekwartier moesten de laatste 3 uur worden volgemaakt. Net zoals andere jaren waren de vangsten na de onderbreking een stuk minder. Ook de omstandigheden veranderde, het ging wat regenen en we kregen wat meer last van de wind. Zonder problemen maakten we de 7 uren vissen vol.
Na het wegen konden we de volgende stand opmaken:

Plaats Naam Stek Gewicht
1 Theo Welgraven 1 6318 gr.
2 Paul van Dam 5 2160 gr.
3 Hans Valkenburg 2 1030 gr.
4 Hein Hoogsteder 6 935 gr.
5 Lou Welgraven 3 330 gr.
6 Teun Kuipers 4 78 gr.

Gefeliciteerd Theo !