Jeugdviswedstrijd 23 augustus 2023

Maandag, 28 augustus 2023

De eerste jeugdwedstrijd onder leiding van het nieuwe bestuur was afgelopen woensdag avond een feit! Altijd spannend of er een beetje animo is, zo pal na de zomervakantie!

Nou.. die belangstelling was er zeker!! Maar liefst 17 jongens en meisjes tussen de 8 en de 14 jaar stonden ruim voor aanvang te popelen om te beginnen en elkaar het vuur aan de schenen te leggen!

Nadat onze nestor Hein alle kinderen bij zich riep om ze uit te leggen hoe je een perfect voertje maakt, hoe je je dobber vakkundig afstelt op de omstandigheden en het allerbelangrijkste; hoe behandel je een gevangen vis, zodat deze onbeschadigd weer retour kan nadat de lengte is doorgegeven, kon er begonnen worden.

Na al deze informatie was het tijd om je eigen stekkie te loten. Er waren rondom de brandweervijver 17 bordjes geplaatst en even veel lootjes werden getrokken. Nadat ieder zijn nummer had, speerden ze allemaal naar hun eigen koninkrijkje, Hein stofhappend achterlatend.

Klokslag 18:47uur werd het startschot gegeven door onze penningmeester, de enige echte André de Roos. Handtekeningen konden nadien gevraagd worden!
En toen werd het hard werken voor de organisatie!! De ene app was nog niet verstuurd, of de volgende visser kwam zijn vangst alweer melden!! Circa anderhalf uur lang werd het mobiele netwerk van Zetten zwaar belast! De één na de andere vis werd gestrikt door de fanatieke en verbazingwekkend scherpe vissertjes!
Rond half negen werd de wedstrijd beëindigd door André en kon de balans opgemaakt worden.

En uiteraard hebben we een nummer 1,2 en 3 als winnaars bekroond, maar het feit dat bijna iedereen wat had gevangen en dat de sfeer zo goed was, was eigenlijk het allermooiste.

Nadat de bekers aan de nummer 1,2 en 3 waren uitgereikt, was er voor iedereen een mooie medaille als aandenken en had onze secretaris Raymond Nieuwold gezorgd voor een lekkere versnapering.
Tegen de schemering vertrokken de laatste kinderen met ouders naar huis en keken wij met een grote grijns terug op deze avond.

We hopen dan ook dat dit aanleiding is voor nog meer kinderen om het volgend jaar eens een keer te proberen! Hou de website en Facebook in de gaten voor de data!

Tot slot willen we alle vrijwilligers en onze sponsoren Anton Corton - Heteren, Aalbers Dier & Tuin ‘De Meelmuis’ - Zetten en Welkoop - Huissen bedanken. Zonder hen kon deze avond niet zo’n succes worden.

De uitslag en de foto's van deze geslaagde avond zijn te vinden in ons fotoalbum