HSV de Steenkarper schiet raak !

Maandag, 9 december 2013

Op onze feestavond van de aflopen 29 november kregen onze leden de kans kennis te maken met de schietsport. Op de banen van de "Schietvereniging de Linge" te Zetten konden de ongeveer 30 aanwezige leden hun schietkunsten tonen.

Na de ontvangst met koffie en gebak werd door onze wedstrijdvisser Hein Hoogsteder, tevens lid van de schietvereniging, een uitstekende uitleg gegeven hoe we op de schietbaan met het wapen moesten omgaan. Om even te wennen aan de toch wel zware geweren, maar zeker ook om reden van het inbouwen van een stukje veiligheid, moest een ieder beginnen met het zgn. "droogschieten". Dus even oefenen zonder kogeltjes. Hierna kon er met scherp worden geschoten. Het viel overigens niet mee om op 10 meter die kleine kogeltjes in het kaartje te schieten, maar na wat oefening werd er over het algemeen flink gescoord.

Als laatste werd er voor de lol een wedstrijdje uitgeschreven voor zowel de heren als de dames. Ieder moest hierbij op een kaartje schieten met 5 rozen, dus 5 keer schieten voor de punten. De winnaars kregen hierna onder een gepast applaus een medaille omgehangen. Na de wedstrijd kon eindelijk een biertje en een wijntje worden geschonken en gezellig worden nagepraat. Na een gezellige avond vertrok iedereen rond twaalf uur weer huiswaarts.

Gelet op het enthousiasme van de aanwezigen kan geconcludeerd worden dat deze schietavond een schot in de roos was. Wellicht krijgt het een vervolg in het volgende jaar . . . . . . .